Alla inlägg under februari 2008

Av oney - 25 februari 2008 18:48

Jag hatar Lund när det blåser.
Jag hatar min cykel alltid.

Av oney - 19 februari 2008 18:51

De sa nyss på nyheterna att det svenska vädret, som det ser ut idag. har fått meterologerna att tänka om. Det finns tydligen en definition på vintern och delar av Sverige har inte uppnåt de krav som ställs på att vintern ska infinna sig per definition. Så nu har de tillsammans, de som är kunniga på väder, bestämt ett preliminärt slutdatum på hösten. Det blev 28 feb. Så vi fick aldrig någon vinter för våren kom redan innan hösten är slut tydligen. Snödroppar och krokus och små gröna knoppblad på tidiga buskar. Det är mitt Lund.

Idag har jag haft ett svagt ögonblick då jag ville köpa en vit vårjacka. Men jag har bestämt mig för att det är fåfänga för det räcker mycket väl med de fyra vårjackorna jag redan har. Istället ska jag tillåta mig att köpa någon fin sjal och en fin väska att matcha de jackor jag redan har. Dessutom kommer jag behöva vårklänningar och jeans och skor.
Det fanns även ett svagt ögonblick under dagen då jag köpte godis och rosa läppsyl och ett graviditetstest. Godiset är uppätet, läppsylet får mina läppar att skimra i pärlemor och graviditetstestet visade negativt. Men jag tyckte att det vore på sin plats med ett test. Min kära hund Bella är ju sådan att hon varje år blir skendräktig. Jag har tänkt att sådant även borde drabba människor. Men mina dagar bland barnaskrik, foglossningar och avspänning i bassäng för oroliga förstföderskor så vore det ju inte helt otroligt om en skengraviditet tog fäste i mig.

Jag var på kårmöte idag. Det kändes lite viktigt och jag åt vindruvor och sa att jag ville bli VFUansvarig. En utmärkt post för mig då jag redan stått upp mot ILL och försökt kräva vår rätt.

Presentation


Jag har mer eller mindre ofrivilligt blivit en feministisk hemmafru i ett land med för dyra bilar och för många trophy wives. Här bor jag med boyfriend och försöker finna mig i längtan efter Nora och alla mina små ofödda bäbisar.

Min trygghet i form av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards