Direktlänk till inlägg 15 augusti 2008

Ett icke-köp.

Av oney - 15 augusti 2008 16:32

Jo jag drömde om någon sorts skoltrip. Jag blev avsläppt vid ett hus där det skulle finnas skolkamrater från Kvinneby-tiden. Vilken tur att just den delen av drömmen aldrig utvecklades.

Ganska snabbt därefter förflyttades jag till ett växthus. Där mötte jag dig Vicky. Du kom på en cykel och du hade just bakat FlapJacks med din mamma. Jag skulle få smaka dem senare. Nu skulle vi till att baka linfrökakor, de skulle bli lite knäckiga. Men vi hann aldrig så långt att jag vare sig fick smaka dem eller dina FlapJacks.

Det skulle bli en stor uppslutning vid växthuset, men ingen kom och plötsligt var jag ensam igen. Växthuset såg lustigt ut och jag misstänker att en av lärarna i Harry Potter stod därinne och pysslade. 

I och med att det samtidigt som en skoltrip var en födelsedag som skulle firas så gav jag mig iväg för att köpa en present. Jag tror att det var du Vicky som fyllde år och jag tänkte, vad kan vara bättre att ge henne än ett par ortoser till hennes cp-skadade lillebror. NU var det nämligen så i drömmen att du hade en cp-skadad lillebror och det var inte den bror du har idag. Det här var en liten liten bror som hade ont i sina fötter pga felställningarna som följt skadan.

Jag kom till ett dagis för barn med just denna typ av skada. Det var inget fint dagis. Det bestod bara av en stor sandlåda som var inhängnad som en bur. Själva dagisbyggnaden var i grå träpanel, men jag misstänker att färgen var pga otillräckligt underhåll. Inne i sandlådan stod en äldre kvinna som jag bad om hjälp. Ortoser hängde fastkilade i stängslet och hon tog ner några för att visa. De var felmonterade. Och på sättet de hängde där i stängslet fick mig att minnas hur jag och Matilda kilade fast kottar på liknande sätt i Italien.

Det blev aldrig så att jag köpte några ortoser. Jag gick istället vidare och kom till ett torg. Det var små hus, alldeles för små för att vara en normal liten stadskärna. Stora barrträd stod bakom husen. Jag tror jag såg Konsum.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oney - 28 oktober 2008 21:11

Kom igen Harri! Nu ska vi hedra dom omkomna.

Av oney - 28 oktober 2008 12:47

Det var på tiden.

Av oney - 20 oktober 2008 20:49

I morgon åker jag till Uppsala. Där ska jag basta och känna systerskap. Men tiden är kort och folket jag vill besöka många. Så förvänta er ingenting, ni vet hur jag är.     ...

Av oney - 16 oktober 2008 21:55

Jag hade totalt missat att Jörg Haider körde ihjäl sig. Inte gör det mig något, vi tyckte ändå aldrig om honom. Om jag inte minns fel så tror jag att tanken slagit mig för ett par år sedan "han kanske borde dö". Men det är sällan sådana tankar, eller...

Av oney - 12 oktober 2008 20:58

Presentation


Jag har mer eller mindre ofrivilligt blivit en feministisk hemmafru i ett land med för dyra bilar och för många trophy wives. Här bor jag med boyfriend och försöker finna mig i längtan efter Nora och alla mina små ofödda bäbisar.

Min trygghet i form av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards