Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Vingscapulae.

Av oney - 26 maj 2008 22:23

Klockan är lite efter tio och de har redan börjat grädda brödet på Pågen's. Massproducerat fabriksbakat bröd efter färdiga satser luktar inte så gott när det gräddas. Lite sött och världigt varmt.

Något annat som luktar riktigt äckligt är den där växten som blommar nu. Den skrev jag ett inlägg om på taggtrådsbloggen för två år sen. I går kväll kan hända att jag och Vicky lyckades lokalisera den, vi kunde urskilja den från kvällens alla andra dofter när vi gick vår sena promenad genom ravinen. Om jag någon gång tycker riktigt illa om någon ska jag plocka denna någon en bukett. Eftersom jag blivit lite pryd så vill jag inte skriva vad blommam luktar som. Men om någon undrar så kan jag avslöja att det mest är flickor samt homosexuella män som ibland känner just denna doft. Ofrivilligt eller ej.


På lördag är det klubb i Malmö. Det Kringlan som via facebook skickade en inbjudan.Kärleksfest på Amore, det skulle vara fint. Jag har frågat Pinglan om hon och hennes ålänning vill joina, och så Vicky. Men hon var lite orolig inför tentan på måndag. Det håller jag med henne om. Hon sa att hon skulle vara nykter, jag sa att jag skulle hålla fyllan på replängds avstånd.


På mitt jobb så tas jag inte på allvar av de äldre. De tror ibland att jag är en ängel som ska ta med dem till himlen, de försöker smuggla till mig pengar vilket jag vänligt men bestämt avböjer. Jag försöker få dem att förstå att jag inte kan påverka deras himlafärd. I dag försökte någon göra hemliga affärer med mig. Enligt henne så var ju min anställning där temporär och då gjorde det kanske inte så mycket om jag blev avskedad.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oney - 28 oktober 2008 21:11

Kom igen Harri! Nu ska vi hedra dom omkomna.

Av oney - 28 oktober 2008 12:47

Det var på tiden.

Av oney - 20 oktober 2008 20:49

I morgon åker jag till Uppsala. Där ska jag basta och känna systerskap. Men tiden är kort och folket jag vill besöka många. Så förvänta er ingenting, ni vet hur jag är.     ...

Av oney - 16 oktober 2008 21:55

Jag hade totalt missat att Jörg Haider körde ihjäl sig. Inte gör det mig något, vi tyckte ändå aldrig om honom. Om jag inte minns fel så tror jag att tanken slagit mig för ett par år sedan "han kanske borde dö". Men det är sällan sådana tankar, eller...

Av oney - 12 oktober 2008 20:58

Presentation


Jag har mer eller mindre ofrivilligt blivit en feministisk hemmafru i ett land med för dyra bilar och för många trophy wives. Här bor jag med boyfriend och försöker finna mig i längtan efter Nora och alla mina små ofödda bäbisar.

Min trygghet i form av

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards